Så det ligger till .

Vad är en blogg som inte skapas för sina läsare? Det är en dagbok. En fucking dagbok. Och en sån har jag velat ha länge.

Att världen går under kan man se på flera sätt, och att isen i våra glas med Cola i smälter är inte det värsta. Faktiskt inte. Men det är rätt lätt att tro det. För djur har ju också känslor. Det håller jag med om. Men de kan samtidigt ta hand om sig själva. Kolla bara in flyttfåglarna. Enda andledningen till att övervaka dom är antingen att man tänder på fåglar eller så är det för att vissa människor har ett sånt stort kontrollbehov, så sjukt stort att det stör mig!

Allt ordnar sig ändå. Även om du inte ingriper. Nästan allt i alla fall. Om du släpper ett ägg från ett höghus ordnar det sig inte. Eller det ordnar sig om ditt ex står nere på gatan...

Det beror bara på hur du ser det.

Vad ska ni annars göra idag? Jag ska försöka lugna ner mina föräldrar på tal om bilddagboken , så farligt var det ju inte O_o.

Jag drömmer konstiga saker också. Den värsta hittils som slår alla tidigare är att jag drömde att jag blev sårad om och om igen! Jag träffa en tjej, gillar den massa, tar hem den. Pussas. Kompisen kommer över. De två pussas. Och tjejen säger att hon inte gillar mig med, han istället. Och jag får aldrig svar på varför. Och sen vaknar jag. Det är väl så fucked up man blir av att bli sårad av tjejer med mera hela heela tiden!!

Och så finns det dagdrömmar också. Eller de är nog mer som fantasier. De inträffar oftast när jag är trött. Men de återkommer oftare och oftare känns det som. Jag fantiserar om en tjej jag gillar. Hon är hos mig och säger att hon inte känner samma som jag... Sen fantiserar jag om att jag är jätteledsen , så jag får mig att börja gråta på riktigt . Jag måste gilla det på något undermedvetet sjukt vis, det är inte kul i alla fall!

Ditt problem är att du blir bländad av allt bra i ditt liv - på så sätt framställs allt som mörkt efteråt.

Kommentarer
Postat av: Terese

det med exet var bra.
jag förstår hur du menar. men man ska inte alltid tro det värsta. *kramar*

2008-01-13 @ 14:07:31
URL: http://tessthelady.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0